პროექტები


პროექტი: "ბუნების მოყვარულნი"


პროექტის სახელწოდება
"ბუნების მოყვარულნი"
პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით
მოსწავლეებში ბუნებისადმი სიყვარულის,მრუნზელობის და ბუნებასთან სიახლოვის გრძნობის განვითარება-ხელშეწყობა. მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლება , საჭიროებებიდან გამომდინარე მათი სურვილებისა და მოტივების დადგენა, სასკოლო ცხოვრების გამრავალფეროვნება .
პროექტის აქტუალობა
ბუნებასთან მოქცევის კულტურის განვითარება მოსწავლეებში და მასთან მოპყრობის უნარების წარმოჩენა; შემეცნებითი საუბრები ბუნების  შესახებ.
პროექტის მიზნები
ხელი შეუწყოს ბენებასთან სიახლოვეს:მასზე ზრუნვას და  პოპულარიზაციას; ესთეტიკური გემოვნების ჩამოყალიბებასა და  დახვეწას; მოტივაციის ამაღლებას;   წიგნთან ურთიერთობის , დამოუკიდებელი მუშაობის, კვლევა-ძიების, შემოქმედებითი უნარ - ჩვევების ჩამოყალიბებასა და განვითარებას ;  წიგნისადმი  ინტერესის  გაღვივებასპრეზენტაციის გამართვის უნარ-ჩვევებს; სასკოლო ცხოვრების გამრავალფეროვნებას; მოსწავლეთა  კომპეტენციების   ამაღლებას .
  პროექტი ითვალისწინებს საგანთა ინტეგრაციას და ისტ - ის გამოყენებას სასწავლო რესურსების შესაქმნელად .


მონაწილეთა ასაკი
9-10 წელი
ვადები/ხანგრძლივობა
14.05-10.06.2014
მოსალოდნელი  შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას 
მოსწავლე შეძლებს ბუნებისადმი სიყვარულისა და მზრუნველობის გრძნობების  ჩამოყალიბებას;ბუნებაში ქცევის წესების  დაუფლება-დაცვას ; ესთეტიკური გემოვნების ჩამოყალიბებასა და  დახვეწას;    წიგნთან ურთიერთობის , დამოუკიდებელი მუშაობის, კვლევა-ძიებისა და შემოქმედებითი   უნარ -ჩვევების ჩამოყალიბებას ;  წიგნისადმი  ინტერესის  გაღვივებას;   პრეზენტაციის მოწყობის უნარ-ჩვევებს; საკუთარი   კომპეტენციების   ამაღლებას; ხელი შეეწყობა თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენებას.
პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები
წიგნი,ინტერნეტი,საპრეზენტაციო მასალები,ტრანსპორტი,
ფერადი ფანქრები,პლანშეტები,სახატავი ფურცლები.
პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები)

1.    მოსწავლეებმა ინტერნეტიდან მოიძიეს ინფორმაცია  ცოცხალ და არცოცხალ ბუნების  შესახებ. გაინაწილეს დავალებები.
 ერთი ჯგუფი მუშაობდა ,,ცოცხალ ბუნებაზე"
მეორე ჯგუფი-,,არაცოცხალ ბუნებაზე"
 მესამე ჯგუფი-,, გარემოსთან შეგუებაზე"
  მეოთხე ჯგუფი- "სასიცოცხლო ციკლებზე"
მეხუთე ჯგუფი- ფოტო-მასალისმოპოვებაზე .  
ინტერნეტის  საშუალებით გაუზიარეს ინფორმაციები ერთმანეთს და თითოეულმა ჯგუფმა განკუთვნილ დროს გააკეთა პრეზენტაცია.
2.    მოსწავლეებმა მოიძიეს ინფორმაცია
3.     ჯგუფის თითოეული წევრი ადგენდა კვირის გეგმას და მუდმივად აკონტროლებდა პროგრესს.
4.    მოსწავლეებმა გასვლითი გაკვეთილის დროს მოაგროვეს მასალა,აწარმოეს დაკვირვევები ბუნებაზე წინასწარ შედგენილი კითხვარით.
5.      ხელოვნების გაკვეთილებზე მოსწავლეებმა დაამზადეს უამრავი აპლიკაცია, რომლითაც საკუთარი ფანტაზიითა და გემოვნებით მორთეს ნაწერები და საკლასო ოთახის ,,საგამოფენო ზონაშიგამოაკრეს. შთაბეჭდილებებს უზიარებდნენ ერთმანეთს, გადაიღეს ფოტოები.
6.    მოსწავლეებმა შეარჩიეს  ტექსტები და დეტალურად განიხილეს თითოეული მათგანი.
7.    მოსწავლეებმა  მოაწყვეს პრეზენტაცია.
8.    პრეზენტაციის დროს ვერ მალავდნენ პროექტის მიმდენარეობის დროს მიღებულ ემოციებს.
9.    კონკურსის დასრულების შემდეგ მოსწავლეებმა მოაწყვეს საჯარო პრეზენტაცია, რომელსაც ესწრებოდნენ დაწყებითი კლასების მასწავლებლები. გადაიღეს ფოტოები.
10. შეფასება და თვითშეფასება.



საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მარტივი საინფორმაციო ტექსტის შედგენა და გაფორმება კომპოზიციური მახასიათებლის დაცვით; ნაწერის გასწორების მარტივი ხერხების გამოყენება; კონკრეტული საკითხების დამუშავება; ბუნებისა და ხელოვნების გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალიზება; საჭიროებებიდან გამომდინარე ისტ-ის ადეკვატურად გამოყენება;

პროექტის ხელმძღვანელი
ანა ჩოხელი.
პროექტის ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა
Nanachoxeli16@gmail.com




                    ჯგუფის მუშაობის მეტაანალიზი
კრიტერიუმები
სავსებით ვეთანხმე
ბი
ვეთანხმე
ბი
ნაწილობ
რივ ვეთანხმები
თითქმის არ ვეთანხმე
ბი
ქმედებაზე ორიენტაცია:  
პასუხისმგებლობის აღება არ მიჭირს; გაჭიანურებული საქმე არ მიყვარს; ვზრუნავ ჯგუფის წინსვლაზე




განვითარებაზე ორიენტაცია:
რუტინა არ მიყვარს; ყურადღებას ვაქცევ ჯგუფში მრავალფეროვნებას.




ჯგუფზე ორიენტაცია:ჩემთვის მნიშვნელოვანია ჯგუფში განწყობა; დისკუსია არ მიყვარს; არ მიჭირს დათმობაზე წასვლა.




ანალიტიკოსი:
  ჩემთვის მნიშვნელოვანია საკითხების სიღრმისეული შესწავლა; პასუხისმგებლობას არ გავურბივარ.





                                           შეფასების რუბრიკა
                  კრიტერიუმები

ყოველთვის
ზოგ
ჯერ
იშვია
თად
არას
დროს
მზად არის, მაქსიმალური წვლილი შეიტანოს ჯგუფის მუშაობაში და მიაწოდოს  რაც შეიძლება მეტი გამოსადეგი იდეა; შეუძლია ჯგუფის სხვა წევრის წინადადებების მოსმენა, გათვალისწინება და განვითარება




  ყველა დავალებას დროულად და კეთილსინდისიერად ასრულებს; მისი სამუშაო რესურსები  მოწესრიგებულია




იგებს ინსტრუქციას და სწორად ასრულებს დავალებას; წერს გამართული კალიგრაფიით; იყენებს საწერ ბადეს მართებულად; წერს სუფთად




ყურადღებით ეკიდება დაშვებული შეცდომების გასწორებას




იყენებს სახვითი ხელოვნების ძირითად  პინციპებსა და ელემენტებს, სხვადასხვა მასალას  ნამუშევრის შესაქმნელად






Комментариев нет:

Отправить комментарий